Vertikálne ateliéry A+U ↗ Vertikálne ateliéry D ↗
Harmonogram prihlasovania do VA na akademický rok 2024/2025
Študijný program Architektúra a urbanizmus , Architektúra
9.9.2024 | do 12:00 hod. | Zverejnenie tém (podstránky VA) |
16.9.2024 | 8:30 - 10:00 hod. | 1.kolo prihlasovania – prezenčne |
16.9.2024 | 10:30 - 11:00 hod. | 1.kolo prihlasovania - povinné zverejnenie výsledkov |
16.9.2024 | 11:00 - 12:00 hod. | 2. kolo prihlasovania – prezenčne |
16.9.2024 | do 12:30 hod. | 2. kolo prihlasovania - povinné zverejnenie výsledkov |
16.9.2024 | do 13:00 hod. | Odovzdanie výsledkov, Zverejnenie prijatých uchádzačov na internetových podstránkach VA |
16.9.2024 | po 13:00 hod. | Zaradenie neprihlásených študentov |
Študijný program Dizajn
Prihlasovanie študentov:
9.9.2024 | do 12:00 hod. | Zverejnenie tém (podstránky VA) |
9.-16.9.2024 | do 12:00 hod. | Prihlasovanie cez Google formulár - výber 3 preferovaných VA (classroom ŠP Dizajn, kód triedy: ct56ujj) |
16.-17.9.24 | - | Zaradenie neprihlásených študentov (classroom ŠP Dizajn) |
17.9.2024 | do 20:00 hod. | Zverejnenie výsledkov prihlasovania (classroom ŠP Dizajn) |
PRIESTORY PRE VA
Mapa školy - vertikálne ateliéry ↗
ČO JE TO VERTIKÁLNY ATELIÉR?
Fakulta architektúra a dizajnu STU v Bratislave uskutočňuje výučbu ateliérovej tvorby v študijných programoch Architektúra a urbanizmus a Architektúra formou tzv. Vertikálnych ateliérov. Vertikálny ateliér je forma výučby ateliérovej tvorby, v ktorom sú súčasne študenti viacerých ročníkov, a ktorý je zameraný všeobecne na spôsoby premýšľania o architektúre a konceptoch tvorby.
Fakulta architektúra a dizajnu STU v Bratislave uskutočňuje výučbu ateliérovej tvorby v študijných programoch Architektúra a urbanizmus a Architektúra formou tzv. Vertikálnych ateliérov. Vertikálny ateliér je forma výučby ateliérovej tvorby, v ktorom sú súčasne študenti viacerých ročníkov, a ktorý je zameraný všeobecne na spôsoby premýšľania o architektúre a konceptoch tvorby.
PREČO SA ZAVIEDLI VERTIKÁLNE ATELIÉRY?
- Priblíženie sa praxi
- Zefektívnenie výučby
- Podpora tímovej práce, učenie študentov študentmi
- Zvýšenie atraktivity štúdia
- Zvýšenie konkurencie (medzi študentmi aj pedagógmi)
- Zlepšenie pracovných podmienok (stály ateliér počas celého týždňa aj semestra)
- Priblíženie sa praxi
- Zefektívnenie výučby
- Podpora tímovej práce, učenie študentov študentmi
- Zvýšenie atraktivity štúdia
- Zvýšenie konkurencie (medzi študentmi aj pedagógmi)
- Zlepšenie pracovných podmienok (stály ateliér počas celého týždňa aj semestra)
AKÉ ZADANIA AT MÔŽU BYŤ VO VA?
- Obsah a rozsah zadania vyplýva z informačného listu a sylabu predmetu
- Zadanie zadáva vedúci ateliéru (v prípade bakalárskej práce sa zadanie vyberá z ponuky
garanta ŠP)
- Zadania v jednotlivých ateliéroch môžu byť obsahovo prepojené
- Prerekvizity jednotlivých AT by mali byť upravené tak, aby AT mohla byť vypísaná nezávisle
na semestri (potrebné najmä pri AT I - urbanistická tvorba)
- Obsah a rozsah zadania vyplýva z informačného listu a sylabu predmetu
- Zadanie zadáva vedúci ateliéru (v prípade bakalárskej práce sa zadanie vyberá z ponuky
garanta ŠP)
- Zadania v jednotlivých ateliéroch môžu byť obsahovo prepojené
- Prerekvizity jednotlivých AT by mali byť upravené tak, aby AT mohla byť vypísaná nezávisle
na semestri (potrebné najmä pri AT I - urbanistická tvorba)
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE K VA:
- Obsah zadaní v ateliéroch hodnotí pri záverečných prieskumoch komisia
(prodekan, garanti ŠP, vybraní zástupcovia vedúcich)
- 1 x za semester býva stretnutie všetkých vedúcich ateliérov - výmena skúseností, pripomienky a pod.)
- Záverečné prieskumy sú plne v réžii jednotlivých ateliérov (aj spôsob prezentácie)
- Kritiky a prieskumy v ateliéroch by mali prebiehať najmä za účasti nezávislých odborníkov
- Obsah zadaní v ateliéroch hodnotí pri záverečných prieskumoch komisia
(prodekan, garanti ŠP, vybraní zástupcovia vedúcich)
- 1 x za semester býva stretnutie všetkých vedúcich ateliérov - výmena skúseností, pripomienky a pod.)
- Záverečné prieskumy sú plne v réžii jednotlivých ateliérov (aj spôsob prezentácie)
- Kritiky a prieskumy v ateliéroch by mali prebiehať najmä za účasti nezávislých odborníkov