Hlavný riešiteľ: Katarína Kristiánová, doc. Ing. arch., MA, PhD.
Projekt / číslo projektu: Erasmus+ / 2020-1-TR01-KA205-091140
Doba riešenia: 30.09.2020 do 31.12.2022
Projekt RURALYOUTH sa zameriava na aktivity smerujúce k zlepšeniu vedomostí o poľnohospodárskom, turistickom, vidieckom a kultúrnom podnikaní medzi mladými ľuďmi a tvorí interdisciplinárnu vzdelávaciu platformu pre študentov cestovného ruchu, manažmentu, krajinnej architektúry, architektúry, urbanizmu. Projekt vytvára celoživotný a efektívny otvorený vzdelávací systém zameraný na trvalo udržateľný rozvoj vidieckych oblastí a poskytovanie nových príležitostí pre mladých podnikateľov vo vidieckych oblastiach. Strategické partnerstvo tvorí 5 partnerov: Eskisehir Osmangazi University a Eskisehir Metropolitan Municipality, Turecko, Slovenská technická univerzita v Bratislave, Slovensko, University of Warmia and Mazury v Olsztyne, Poľsko, ProEduca, Česká republika a Vytautas Magnus University, Litva. Cieľom je podpora rozvoja vidieckych oblastí, podpora celoživotného vzdelávania, zvyšovanie povedomia o miestnom rozvoji a sociálnej inklúzii prostredníctvom vzdelávania a technologického modelu dištančného vzdelávania a vypracovanie akčných plánov v súlade s Európskou stratégiou pre mládež.
The project RURALYOUTH creates actions to improve knowledge of agricultural, touristic, rural, and cultural entrepreneurship among young people and forms an interdisciplinary education platform for students of tourism, landscape architecture, architecture and urban planning. The project forms a lifelong and effective open-source education system aiming on sustainable development of rural areas and provision of new opportunities for being youth entrepreneurs in rural areas. The partnership is formed by 5 partners: Eskisehir Osmangazi University and Eskisehir Metropolitan Municipality, Turkey, Slovak University of Technology in Bratislava, Slovakia, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland, ProEduca, Czech Republic and Vytautas Magnus University, Lithuania. It aims to support the development of rural areas, to support lifelong learning, to increase awareness of the local development and social inclusion through education and technology-based distance education model and to develop action plans in line with the European Youth Strategy.