: E. Koligyerová, N. Orokocká
: 3. ročník
: Ing. arch. L. Štefancová, PhD.
Riešené územie sa nachádza v mestskej časti Dúbravka, konkrétne jej severná časť Dieliky. Hraničí s okolitými mestskými časťami Lamač, s najmenšou vzdialenosťou k riešenému územiu; Karlova Ves, cez ktorú vedie do riešeného územia električková trať; a okrajovými mestskými časťami Bratislavy Devínska Nová Ves a Záhorská Bystrica. Mestská časť Dúbravka – Sever je ohraničená prevažne zeleňou a prechádza cez ňu železničná trať. Riešená územie je momentálne takmer nezastavanou a veľmi málo rozvinutou časťou Dúbravky, avšak s veľkým potenciálom v oblasti jej rozvoja. Návrh poukazuje na prioritu napojenia na novovznikajúcu mestskú štvrť Bory, kde je plánované prepojenie električkovej trate a peších ťahov. Vzniknutá električková trať a TIOP zabezpečuje prepojenie železničnej dopravy a mestskej hromadnej dopravy. Využitím potenciálu časti ako dôležitého dopravného uzla nadmestského významu sme sa snažili vytvoriť atraktívnu vstupnú časť do celej mestskej časti Dúbravka. Bola navrhnutá úprava centrálnej dúbravskej radiály s pokračovaním električkovej trate z Dúbravky cez Lamač až do Devínskej Novej Vsi, pridaním cyklotrasy v oboch smeroch a zelene v stromoradí popri trase. Odľahčenie hlavnej osi bolo docielené odklonením a prispôsobením vedľajšej komunikácie na zvýšený počet áut, s ktorým sa ráta v rámci rozvoja mestskej časti. Napojenie prírody a mesta je vyriešené rekreačno-športovým parkom v údolí, v ktorom sa nachádza prírodný amfiteáter. Ten je hlavným vstupom do celého parku, turistickým napojením a celkovo kompozičným akcentom, ktorý spája mestský charakter zóny s prírodou. Z tohto bodu vedie priama pešia komunikácia naprieč celého riešeného územia, prechádzajúca popri ťažiskových priestoroch námestí, pozdĺž objektov s aktívnym parterom až ku športovému areálu. Peší ťah križuje električkovú trať v bode navrhovanej el. zastávky a podčiarkuje tak charakter hl. pešieho ťahu celej zóny. Sekundárny ťažiskový priestor vzniká pozdĺž centrálnej osi s vytvorením aktívneho parteru s odstupovým priestorom. V tejto časti vzniká kvalitný ťažiskový priestor s občianskou vybavenosťou a službami v podobe kaviarní, komunitných priestorov a rôznych malých prevádzok. Hlavná ťažisková os je prepojená s bohatou okolitou prírodou spomínanou pešou komunikáciou. Krížením osí sa vytvára námestie a priestor pre ľudí vo forme prestrešeného trhoviska.