: Nina Mihalčíková
: 2. ročník
: doc. Ing. arch. B. Puškár, PhD.
NAVRHOVANÝ OBJEKT JE SITUOVANÝ V MESTKEJ ČASTI RUŽINOV- BRATISLAVA. RIEŠENÁ PARCELA JE OBDĹŽNIKOVÉHO TVARU A ROVINATÉHO CHARAKTERU, PATRÍ MEDZI PLOCHY SO STAVEBNÝM POTENCIÁLOM. ÚZEMIE MÁ VHODNÉ DOPRAVNÉ NAPOJENIE A ZÁROVEŇ AJ DOBRÉ STAVEBNÉ MOŽNOSTI. VZHĽADOM NA SVOJU POLOHU, BLÍZKOSŤ OBČIANSKEJ VYBAVENOSTI A ŠKOLSKÝCH ZARIADENÍ JE DANNÁ PARCELA IDEÁLNA NA VÝSTAVBU “KOMUNITNÉHO BÝVANIA RUŽINOV“. NAVRHOVANÉ RIEŠENIE SVOJOU ARCHITEKTONICKOU FORMOU A OBSAHOM DOTVÁRA JESTVUJÚCU SITUÁCIU NIELEN V HMOTOVO-PRIESTOROVOM, ALE AJ FUNKČNOM ZMYSLE. RIEŠENÁ PARCELA SA NACHÁDZA V BLÍZKOSTI PEŠEJ ZÓNY A CYKLOCHODNÍKOV ČO ZNAMENÁ, ŽE NA SVOJE SI PRÍDU NIE LEN VODIČI MOTOROVÝCH VOZIDIEL. OKOLITÉ OBJEKTY MAJÚ RÔŽNU PODLAŽNOSŤ, PRIČOM NOVO NAVRHOVANÝ OBJEKT DOTVÁRA TÚTO KOMPOZÍCIU. HMOTA NOVÉHO PROJEKTU AKCEPTUJE DANÚ ULIČNÚ A STAVEBNÚ ČIARU. BENEFITOM SPOMÍNANEJ LOKALITY SÚ ZASTÁVKY MHD.
NAVRHOVANÉ RIEŠENIE DÔSLEDNE NADVÄZUJE NA EXISTUJÚCU URBANISTICKO-ARCHITEKTONICKÚ SITUÁCIU V TEJTO ČASTI MESTA. HMOTOVO-PRIESTOROVÉ RIEŠENIE OBYTNÉHO DOMU SVOJOU VEĽKOSŤOU A ORIENTÁCIOU REAGUJE NA OKOLITÉ OBJEKTY. NAVRHOVANÝ BYTOVÝ DOM SA AJ SVOJOU SOLITÉROVOU FORMOU PRISPÔSOBUJE OSTATNÝM OKOLITÝM BUDOVÁM. ZÁKLADNÝ TVAR BYTOVÉHO DOMU VYCHÁDZA Z PRAVIDELNÉHO OBDĹŽNIKOVÉHO PÔDORYSU. FASÁDU TYPICKÉHO PODLAŽIA NADZEMNEJ STAVBY Z VÝCHODNEJ A ZÁPADNEJ STRANY OBOHACUJÚ ZAPUSTENÉ LOGIE, 5NP JE FAREBNE ODLÍŠENÉ OD OSTATNÝCH PODLAŽÍ ČO VYTVÁRA NAJVÝRAZNEJŠÍ ARCHITEKTONICKÝ PRVOK CELEJ BUDOVY. NAVRHOVANÝ OBJEKT JE NAVRHNUTÝ TAK, ABY PRIRODZENE ZAPADOL DO EXISTUJÚCEJ I PREDPOKLADANEJ SITUÁCIE. VOĽBA MIERKY, ČLENENIE OBJEKTU, VÝBER ARCHITEKTONICKÉHO TVAROSLOVIA A STAVEBNÝCH HMÔT REŠPEKTUJE DANOSTI MIESTA.
PRIESTOROVÉ RIEŠENIE- PLÁNOVANÝ OBJEKT JE NAVRHOVANÝ VO FORME OBDĹŽNIKOVEJ HMOTY O CELKOVÝCH ROZMEROCH 51,9 X 17,7 M. PODZEMNÉ PODLAŽIE MÁ ROZMERY 59,4 X 32,6M, BUDE SLÚŽIŤ NA PARKOVANIE. HMOTA NADZEMNÝCH PODLAŽI BUDE MAŤ OBDĹŽNIKOVÝ PÔDORYS S PIATIMI NADZEMNÝMI PODLAŽIAMI, PRIČOM NAJVRCHNEJŠIE PODLAŽIE JE USTÚPENÉ. SUTERÉNNE PODLAŽIE JE PÔDORYSNE VAČŠIE NEŽ HORNÁ STAVBA KVÔLI PARKOVANIU AUT.
ZVISLÉ NOSNÉ KONŠTRUKCIE: POUŽITÝ SKELETOVÝ NOSNÝ SYSTÉM KTORÝ VYTVORIA MONOLITICKÉ STĹPY PRIEREZU 300X500 MM. OBVODOVÉ STENY 1PP BUDÚ Z VODOSTAVEBNÉHO BETÓNU HR. 250 MM. VO VYŠŠÍCH PODLAŽIACH BUDÚ OBVODOVÉ STENY ŽELETOBETÓNOVÉ, HR. 300 MM. ŽB OBVODOVÉ STENY SA DODATOČNE ZATEPLIA.
VODOROVNÉ NOSNÉ KONŠTRUKCIE: VŠETKY STROPY BUDÚ REALIZOVANÉ AKO MONOLITICKÉ ŽB DOSKY , SPOJITÉ V CELOM PÔDORYSE. ICH HRÚBKA BUDE 250 MM. RIEŠENÉ BUDÚ BEZPRIEVLAKOVÉ DOSKY, NAD STĹPMI OPATRENÉ SKRYTÝMI HLAVICAMI PROTI PRETLAČENIU. RAMPA PRE VJAZD AUT DO GARÁŽE BUDE RIEŠENÁ AKO ŠIKMÁ MONOLITICKÁ DOSKA HR. 220 MM.