: Dominika Dancziová, Zuzana Domaničová
: 4. ročník
FILOZOFIA NÁVRHU ŠTUDENTSKÉHO BÝVANIA
Hlavnou myšlienkou návrhu študentského bývania bolo vytvoriť atraktívne miesto pre študentský život. Cieľom bolo vytvoriť miesto, ktoré nevychádza z tradičných princípov riešení študentských bývaní, ba naopak, poskytuje študentom druhý domov. Riešený objekt ponúka rôzne možnosti, či už z prevádzkového riešenia interiéru alebo funkčného rozdelenia vnútrobloku. Vizuálne hmotové riešenie budovy nie je náhodné, výškové rozdelenie odráža prevádzkové dispozičné usporiadanie. Pridaním balkónov na fasádu sa docielila rôznorodosť jednotlivých izieb. Balkóny sú v rôznych variáciách, kde môže byť jeden zdieľaný pre dve izby, súkromný pre jednu izbu, ale taktiež slúžia aj ako spoločný komunitný priestor. Študentské bývanie je vytvorené pre všetkých ľudí a pre rôzne typy osobitných požiadaviek. Na to nadviazalo aj rozdelenie jednotlivých izieb, ktoré sú riešené formou bunkových častí so spoločnými priestormi, avšak bolo potrebné zohľadniť aj potreby študentov vyhľadávajúcich súkromný typ bývania, a preto vznikli samostatné jednolôžkové izby mimo izieb.
URBANISTICKÉ RIEŠENIE
V širšom koncepte bolo potrebné vytvoriť priestor atraktívny pre život a zotrvanie bývania v meste Varšava. Pri návrhu sme kládli dôraz na silné nárožia, kde sú umiestnené také hmoty, ktoré rešpektujú dôležitosť danej polohy. Celý vnútroblok je riešený ako súkromný priestor, vyhradený len pre študentské bývanie. Areál je riešený formou rôznych mikro-priestorov, kde každá plocha má svoju vyhradenú funkciu. Funkcie boli starostlivo navrhnuté tak, aby podporovali rozvoj mladých ľudí. Každá zóna má svoj sebestačný variabilný kontajner, v ktorom sa nachádza zázemie zóny, prípadne potrebné materiály. Nachádza sa tu spirituálna, edukačná, spoločenská, relaxačná, či work-out zóna. Exteriérové zóny sú navrhnuté tak, aby ich pokračovanie smerovalo aj do interiéru a naviazalo na podobné aktivity.
HISTORICKÁ TOVÁREŇ
V návrhu továrne sa rešpektoval pôvodný stav objektu a zachovanie pôvodnej uličnej čiary. V časti starých garáží bola navrhnutá nová prístavba, ktorá prestreší staré priestory, doplní ich o svetlo a vytvorí tak atraktívny priestor. Charakter budovy bude zahŕňať výstavné a premietacie priestory pre študentov z riešeného internátneho domu. Primárne bolo vytvoriť atraktívne miesto pre študentov a dotvoriť tak koncept internátneho študentského domu. Okrem výstavných a aktívnych priestorov pre študentov a ich dielní bolo prioritné vytvoriť priestory pre rôzne workshopy a priestory pre asosiácie, ktoré by ich prevádzkovali.
KONŠTRUKČNÝ SYSTÉM
Budova študentského bývania je tvorená skeletovou konštrukciou železobetónom a oceľovou konštrukciou. Železobetónové stĺpy sú rozmerov 300x300 mm, ktoré sú kotvené do základných pätiek. Stredná spojovacia budova je riešená ako trojpodlažná konštrukcia s vlastným železobetónovým skeletovým systémom. Zavesené samonosné balkóny sú tvorené z oceľovej konštrukcie. Oceľové trámy rozmeru 100x100 mm sú prichytené kotviacimi prvkami o železobetónovú konštrukciu.
DISPOZIČNÉ RIEŠENIE
Študentské bývanie tvorí nárožná najvyššia sedem podlažná budova, v ktorej sa nachádzajú izbové jednotky, a ďalšie tri päťpodlažné objekty s rovnakou obytnou funkciou. V parteri je smerom do ulice situovaná občianska vybavenosť a v priestoroch orientovaných do vnútrobloku sa nachádzajú priestory nadväzujúce na exteriérové plochy a taktiež miesta pre študentov. Pomedzi jednotlivé obytné budovy boli vložené dvojpodlažné objekty, v ktorých sa nachádzajú spoločenské priestory ako knižnice so študovňami, posilňovňa, či väčšia multifunkčná hala určená pre rôzne udalosti konajúce sa v internáte. Kapacitné riešenie študentského bývania je navrhnuté s kapacitou pre 289 študentov s možnosťou variabilného usporiadania obytných jednotiek. Navrhnutých je 227 jednolôžkových a 31 dvojlôžkových izieb, ktoré sú riešené ako samostatné izby s hygienickým zariadením, alebo ako súčasti študentských izieb.
Keďže ide o súťažný projekt, prezentáciu a poster zverejníme až po termíne odovzdania súťaže.
....