: Bc. Roman Tomáška
: 5. ročník
Územie Zimného prístavu je členené tvarom brehov a bazénmi na tri časti, severnú časť a stredné a južné mólo. Návrh je koncipovaný na týchto troch častiach a ich prepojení s vodou. V návrhu bol kladený dôraz na zachovanie priemyselných súčastí a odprezentovanie ich v území aby sa nezabudlo na históriu územia. Hlavným vstupom do územia je nárožie pri Prístavnej ulici. Novovytvorená okružná križovatka a podzemná električková trať sú netradičným riešením bratislavskej dopravy. Toto nárožie je výškovou dominantou celého územi. Výškové budovy sú koncipované ako polyfunkčná štvrť. Územie je prepojené v podzemí z cestovným hubom, ktorý prepája novonavrhovanú električku z podzemným parkovaním, verejnou dopravou a koncovou železničnou stanicou. Tento cestovný hub sa z veľkej časti nachádza v podzemí pod administratívnymi budovami a umožňuje plynulú priechodnosť územím aj napriek veľkým dopravným tepnám medzi centrom, brehmi bazénov a promenádou s parkom. Železničná trať pre fungovanie prístavu časť Pálenisko a trať pre osobnú dopravu sa umiestňuje do tunela pod zem a na streche sa vytvára líniový park. V severnej časti je navrhované nízkopodlažné bývanie v blokovej zástavbe s vyvýšením vnútroblokom a podzemnými garážami, v okrajovej polohe s polyfunkciou. Stredné mólo je venované múzeu lodnej dopravy pre koncentráciu národných kultúrnych pamiatok a kongresovému centru, ktoré svojou formou vytvára akcent v území. Južné mólo je koncipované ako park, promenáda s členením terénu, ktorý slúži ako protipovodňová bariéra celého územia. Na východnom brehu sa nachádza mestský park a promenáda s občianskou vybavenosťou.
Poster 2_AT1_AU