: Barbora Šimkovičová
: 4. ročník
Zadanie bakalárskej práce rieši revitalizáciu verejného priestoru Campusu STU v našom hlavnom meste, v Bratislave. Riešený Campus má na vysokoškolský areál netradičnú polohu v centre mesta s veľmi dobrým dopravným napojením, avšak napriek tomu sa uzatvára do seba a so zvyškom mesta komunikuje len minimálne. Cieľom práce je preto v jednej rovine ponúknuť riešenia, ktoré by Campus STU začlenili do života mesta prostredníctvom sprístupnenia jeho exteriérových priestorov, ich následného skvalitnenia a zvýšenie miery jeho priechodnosti . Zároveň, v druhej rovine, ide o hľadanie prienikov verejného celoživotného vzdelávania s možnosťami univerzity.
Návrh zosobňuje 4 hlavné body aký by mal campus byť:
1. Otvorený campus – vytvoriť kolaburujúce, navzájom spolupracujúce priestory, pešie skratky a transparntnú výučbu
2. Zelený campus - pracovať so zeleňou vo viacerých horizontálnych a vertikálnych úrovniach, zabezpečiť vhodnú biodiverzitu
3. Interaktíny campus – využiť možnosti digitálnej doby ako súčasti života, budovať zázemie pre spoluprácu fakúlt a odbornej verejnosti z praxe
4. Inovatívny campus – odpovedať na odpadové problémy, regulovať energie a mikroklímu
V koncepčnej rovine sa zamýšla nad vzdelaním ako takým a vníma základné a stredné školy, akési hrady základnej vzdelanosti, poskytujú vedomosti určitej vekovej skupine - deťom a dospievajúcim. A teda hrad ako symbol uzavretosti a povinnosti predstavuje týmto skupinám aj formu ochrany. Je to niečo, čo všetci musíme absolvovať a ich uzavretosť je preto na mieste. Na druhej strane, univerzita predstavuje opak. Dáva nám možnosť zaoberať sa do hĺbky nám blízkym odborom, je založená na dobrovoľnej báze a nemá vekové obmedzenie. Je majákom pre toho, kto sa chce stať múdrym človekom. A tak je v návrhu dôležité začlenenie nie len univerzity, no i procesu výučby do mestského verejného priestoru tak, aby časť výučby bola transparentná a prebiehala v exteriéri.